Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor de invoering van een weekend-/wachtdienst.
De opvolging van de alarmmeldingen van het patrimonium van het lokaal bestuur Koekelare verloopt per gebouw op een andere manier.
Het lokaal bestuur Koekelare beschikt over een ruim patrimonium, waardoor dit de nodige structuur vraagt.
Op heden is het zo dat er telkens een eerste, tweede en derde contactpersoon is per gebouw in geval van een alarmmelding.
Er wordt voorgesteld om één poule van technisch geschoolde medewerkers te voorzien om deze (en mogelijks andere) technische meldingen op te vangen buiten de kantooruren, aan de hand van een verstoringstoelage voor meldingen na de kantooruren van maandag tot vrijdag en een permanentietoelage voor meldingen tijdens het weekend.
Dit betekent concreet het volgende:
Het college van burgemeester en schepenen d.d. 19.12.2023 besliste principieel akkoord te gaan met bovenstaande en besliste om dit op te nemen als volgt:
"De verstoringstoelage bedraagt twee keer het uurloon, voor nachtelijke uren tussen 22.00 en 6.00 bedraagt de verstoringstoelage drie keer het uurloon."
Het reglement kan in bijlage teruggevonden worden, dewelke deel uitmaakt van de rechtspositieregeling.
Reglement weekend/wachtdienst.
Verslag hoc-boc.
Art. 1.
De gemeenteraad beslist om akkoord te gaan met het reglement weekend-/wachtdienst zoals in bijlage opgenomen.