De voorzitter opent de zitting op 11/10/2021 om 19:00.
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld. Een lid van de gemeenteraad kan opmerkingen maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de gemeenteraad worden aangenomen, worden de notulen in die zin aangepast.
Het zittingsverslag wordt vervangen door een audio- of audiovisuele opname van de openbare zitting van de gemeenteraad. Indien de gemeenteraad een aangelegenheid in besloten vergadering behandelt, vermelden de notulen alleen de beslissingen en wordt er geen zittingsverslag opgesteld.
Notulen van de gemeenteraad d.d. 13.09.2021.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, BS 15 februari 2018, 11.050, zoals gewijzigd tot op heden, inzonderheid artikel 32 en artikel 278.
Art.1.
De gemeenteraad keurt de notulen d.d. 13.09.2021, zoals als bijlage opgenomen, goed.
Art.2.
De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur ondertekenen de notulen.
Art. 3
De gemeenteraad keurt het zittingsverslag d.d. 13.09.2021 goed.
Het ontwerpdossier voor de renovatie van sporthal 1 - Perceel ruwbouw en diverse voltooiingswerken, wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
Het college van burgemeester en schepenen besliste in zitting van 9 januari 2018 de ontwerpopdracht voor de opdracht “Renovatie Sporthal 1' toe te wijzen aan Verba bvba, Fabriekstraat 23 te 8850 Ardooie.
In het kader van de opdracht “Renovatie Sporthal 1 - Perceel 1 : Ruwbouw en diverse voltooiingswerken” werd een bestek opgesteld door de ontwerper, Verba bvba, Fabriekstraat 23 te 8850 Ardooie.
Er wordt voorgesteld om de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.
Bestek
Gedetailleerde meetstaat
Raming
Plan bestaande toestand
Plan fundering en riolering
Plan nieuwe toestand
Plan stabiliteit
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 1.402.050,84 euro excl. btw of 1.696.481,52 euro incl. 21% btw.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 0742-00/2210007/BESTUUR/CBS/0/IP-8 (ACT-119).
Art. 1.
Het bestek en de raming voor de opdracht “Renovatie Sporthal 1 - Perceel 1 : Ruwbouw en diverse voltooiingswerken”, opgesteld door de ontwerper, Verba bvba, Fabriekstraat 23 te 8850 Ardooie worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 1.402.050,84 euro excl. btw of 1.696.481,52 euro incl. 21% btw.
Art. 2.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
Art. 3.
De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld en bekendgemaakt op nationaal niveau.
Art. 4.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 0742-00/2210007/BESTUUR/CBS/0/IP-8 (ACT-119).
Er werd een intergemeentelijk samenwerkingsverband opgesteld in de politiezone Polder inzake de behandeling van dossiers van gemeentelijke administratieve sancties (GAS).
Dit samenwerkingsverband wordt aan de gemeenteraad voorgelegd ter goedkeuring.
Gemeenten die intergemeentelijk samenwerken in het kader van de gemeentelijke administratieve sancties doen dat in de meeste gevallen onder een vorm van intergemeentelijke samenwerking die niet gepaard gaat met een beheersoverdracht. Met andere woorden valt het personeelslid dat de sanctie oplegt wel onder de notie van een ‘gemeentelijk ambtenaar’. De sanctionerend ambtenaar maakt in dit geval immers deel uit van één van de gemeenten (Kortemark) die aangesloten zijn bij dit samenwerkingsverband.
Er wordt voorzien dat de gemeente vooraf een overeenkomst afsluit met het samenwerkingsverband over de specifieke modaliteiten en tevens over de vergoeding die uitbetaald zal worden.
Deze intergemeentelijke sanctionerend ambtenaar dient door elke gemeenteraad apart te worden aangewezen.
Tijdens de duurtijd van deze samenwerking zorgt elke gemeente (Diksmuide, Houthulst en Koekelare) dat elk door haar vroegere aanstelling van een sanctionerend ambtenaar, wordt opgeheven vanaf heden. Binnen gemeente Koekelare wordt de aanstelling van dhr. Lode Claeys als sanctionerend ambtenaar bij raadsbesluit d.d. 26.05.2008 vanaf heden opgeheven voor de duurtijd van deze intergemeentelijke samenwerking.
Het doel van de samenwerking:
De gemeente Kortemark behoort tot de politiezone Polder en beschikt over een sanctionerend ambtenaar GAS. Hij zal ingezet worden in de overige drie gemeenten van de politiezone Polder. Deze sanctionerend ambtenaar beantwoordt aan de door de Koning bij Koninklijk Besluit van 21 december 2013 vastgestelde kwalificatie- en onafhankelijkheidsvoorwaarden (Koninklijk besluit tot vaststelling van de kwalificatie- en onafhankelijkheidsvoorwaarden van de ambtenaar belast met de oplegging van de administratieve geldboete en tot inning van de boetes in uitvoering van de wet betreffende de gemeentelijke administratieve sancties, hierna genoemd de GAS-wet).
Hier wordt overeengekomen dat een beroep wordt gedaan op de sanctionerend ambtenaar van de gemeente Kortemark volgens onderhavig intergemeentelijk samenwerkingsakkoord in bijlage.
De sanctionerend ambtenaar behandelt de dossiers conform enerzijds de bij wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties vastgelegde voorschriften en anderzijds het algemeen reglement omtrent de gemeentelijke administratieve sancties van de betrokken gemeente (rationae loci).
De sanctionerend ambtenaar oefent zijn bevoegdheden op onafhankelijke wijze uit zoals wettelijk bepaald. Hij moet autonoom kunnen beslissen en mag daarbij geen instructies ontvangen.
Samenwerkingsakkoord.
Art. 1.
De gemeenteraad beslist om het Intergemeentelijk samenwerkingsverband in de politiezone Polder inzake de behandeling van dossiers van gemeentelijke administratieve sancties (GAS) en omvattende 10 artikelen goed te keuren.
Art. 2
Een afschrift van dit besluit zal gevoegd worden bij het voormeld samenwerkingsverband om er één geheel mee te vormen.
Het wordt tevens overgemaakt aan de griffie van de rechtbank van eerste aanleg en aan de griffie van de politierechtbank in West-Vlaanderen en aan de Zonechef politie Polder (5460) te Diksmuide en de sanctionerend ambtenaar te 8610 Kortemark.
Op heden zijn er 2 sociale huisvestingsmaatschappijen (nl. De Mandel, IJzer & Zee) en 1 sociaal verhuurkantoor (RSVK Veurne-Diksmuide) actief op het grondgebied van Koekelare.
Uiterlijk op 1 januari 2023 moeten sociale huisvestingsmaatschappijen (SHM’s) en sociale verhuurkantoren (SVK’s) één woonactor vormen met maar één speler per gemeente.
Elke woonmaatschappij moet in een uniek, niet-overlappend werkingsgebied opereren. Om deze werkingsgebieden te bepalen, krijgen de lokale besturen een trekkersrol en werd gevraagd om uiterlijk 31 oktober 2021 een advies over het werkingsgebied te formuleren, dewelke gedragen dient te zijn door de gemeenteraad.
De lokale besturen moeten het voorstel van werkingsgebied indienen via de Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen (via woonmaatschappij@vmsw.be). Dit voorstel dient in onderling overleg met andere lokale besturen te zijn bereikt, besproken op het lokaal woonoverleg en gedragen te zijn door de gemeenteraad.
Om bovenstaand proces te faciliteren, werd op voorstel van het Westhoekoverleg, een proces opgestart (onder begeleiding van WVI) waarbij aan de hand van de beschikbare cijfergegevens en een overleg per gemeente de voorbereiding werd uitgevoerd voor een verder overleg binnen de Westhoek.
De sociale woonactoren (nl. De Mandel, IJzer & Zee en RSVK Veurne-Diksmuide) hebben een advies bezorgd aan de gemeente en toegelicht in het lokaal woonoverleg van 14 september 2021.
Op basis van bovenstaande overlegmomenten, het gevoerde overleg met de verschillende sociale huisvestingsmaatschappijen en de adviezen van de sociale woonactoren, kwamen onderstaande argumenten naar voor als cruciaal en bepalend voor het advies van de gemeente met betrekking tot het werkingsgebied voor de vorming van de toekomstige woonmaatschappij:
Rekening houdend met bovenstaande argumenten en adviezen van de sociale woonactoren wordt voorgesteld om volgend werkingsgebied te adviseren aan Vlaanderen: Alveringem, De Panne, Diksmuide, Houthulst, Koekelare, Koksijde, Kortemark, Lo-Reninge, Nieuwpoort en Veurne.
Het werkingsgebied voldoet aan de verwachtingen van de minister van Wonen, zoals opgenomen in zijn schrijven aan de gemeenten van 23 oktober 2020, en verankerd in het decreet van 9 juli 2021 houdende wijzigingen van diverse decreten met betrekking tot wonen.
Dit werkingsgebied komt overeen met het advies van Woonmaatschappij IJzer & Zee en het advies van RSVK Veurne-Diksmuide.
Bouwmaatschappij De Mandel stelt in het advies volgend werkingsgebied voor: Roeselare, Hooglede, Lichtervelde, Staden, Ardooie, Moorslede, Ledegem, Meulebeke, Poperinge, Vleteren, Heuvelland, Langemark-Poelkapelle, Zonnebeke, Torhout, Koekelare, Kortemark, Diksmuide en Houthulst. In deze gemeenten is De Mandel vandaag de grootste maatschappij. Dit werkingsgebied is niet afgestemd op de referentieregio’s zoals vooropgesteld door de Vlaamse regering en zou dus een aanvraag tot uitzondering impliceren. Daarnaast hebben de 2 buurgemeenten binnen de referentieregio (Kortemark en Diksmuide) een keuze gemaakt voor Ijzer en Zee als één woonmaatschappij. Hierdoor heeft ons lokaal bestuur geen andere keuze dan te kiezen voor de referentieregio. Een afwijking op de referentieregio is voor ons een moeilijk verhaal aangezien eigenlijk een dubbele afwijking nodig is wat uitzonderlijk is. Buurgemeenten Ichtegem en Gistel behoren immers tot een andere referentieregio en deze gemeenten werden niet meegenomen in het advies van De Mandel voor de realisatie van één woonmaatschappij.
De nieuwe woonmaatschappij die actief zal zijn in het werkingsgebied zal bestaan uit een fusie tussen Woonmaatschappij IJzer & Zee, RSVK Veurne-Diksmuide en RSVK Westkust.
Er wordt voorgesteld dat de andere sociale huisvestingsmaatschappij (nl. De Mandel) het patrimonium, de projecten in uitvoering en de projecten in planning overdraagt aan de nieuwe woonmaatschappij.
Voor ons lokaal bestuur is het belangrijk dat alles in het werk gesteld wordt zodat de huidige huurders van het sociaal huurpatrimonium geen nadelen ondervinden. Daarnaast is het belangrijk dat de geplande projecten verder uitgevoerd worden waarbij de Woonmaatschappij Ijzer en Zee al haar engagement verleende om het sociaal woonproject in de Belhuttebaan (site Hof de Fontein) te realiseren. Tot slot vraagt het lokaal bestuur dat de Woonmaatschappij Ijzer en Zee een aanvaardbaar aanbod doet voor het beheer van het sociale huurpatrimonium binnen ons lokaal bestuur, vergelijkbaar met het aanbod dat De Mandel kan aanbieden.
Er wordt voorgesteld om op later moment een voorstel tot onderlinge stemverdeling te formuleren. Het wijzigingsdecreet van 9 juli 2021 bepaalt dat de lokale besturen van de gemeenten die het werkingsgebied van de woonmaatschappij vormen samen altijd over meer dan 50% van de stemrechten moeten beschikken.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, BS 15 februari 2018, 11.050.
Het decreet van 9 juli 2021 houdende wijzigingen van diverse decreten met betrekking tot wonen, BS 10 september 2021, 95673.
De Vlaamse Codex Wonen van 2021, inzonderheid boek 4, deel 1, titel 3, zoals vervangen bij decreet van 9 juli 2021 houdende wijzigingen van diverse decreten met betrekking tot wonen, BS 10 september 2021, 95673.
De kadernota Regiovorming houdende afbakening van de referentieregio’s en vaststelling van het vervolgtraject, zoals goedgekeurd door de Vlaamse regering op 12 maart 2021.
Art. 1.
Adviseert om de gemeente Koekelare tot een werkingsgebied van de woonmaatschappij met volgende gemeenten te laten behoren: Alveringem, De Panne, Diksmuide, Houthulst, Koekelare, Koksijde, Kortemark, Lo-Reninge, Nieuwpoort en Veurne.
Art. 2.
Voor ons lokaal bestuur is het belangrijk dat alles in het werk gesteld wordt zodat de huidige huurders van het sociaal huurpatrimonium geen nadelen ondervinden. Daarnaast is het belangrijk dat de geplande projecten verder uitgevoerd worden waarbij de Woonmaatschappij Ijzer en Zee al haar engagement verleende om het sociaal woonproject in de Belhuttebaan (site Hof de Fontein) te realiseren. Tot slot vraagt het lokaal bestuur dat de Woonmaatschappij Ijzer en Zee een aanvaardbaar aanbod doet voor het beheer van het sociale huurpatrimonium binnen ons lokaal bestuur, vergelijkbaar met het aanbod dat De Mandel kan aanbieden.
Art. 3.
De deelnemende gemeenten zullen een voorstel tot onderlinge stemverdeling formuleren.
Art. 3.
Deze beslissing wordt ter kennis gebracht aan de provinciegouverneur, zoals bepaald in artikel 330 e.v. van het decreet lokaal bestuur.
Art. 4.
Dit advies van werkingsgebied voor de woonmaatschappij wordt uiterlijk op 31 oktober 2021 elektronisch ingediend via woonmaatschappij@vmsw.be.
Vlaanderen en de lokale besturen slaan d.m.v. het Lokaal Energie- en Klimaatpact de handen in elkaar om samen de nodige transitie in het energie- en klimaatbeleid waar te maken. Aan de hand van concrete en herkenbare werven wil men inzetten op krachtdadig beleid. Er wordt hierbij ingezet op een gelijktijdige bottom-up en top-down aanpak. Beide actoren, de Vlaamse overheid en de lokale besturen geven aan werk te maken van concrete engagementen.
Dit wordt aan de gemeenteraad voorgelegd ter goedkeuring.
Lokale besturen engageren zich om:
De Vlaamse overheid engageert zich om:
Door de ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact, geeft gemeente Koekelare aan zich te willen inspannen voor de realisatie van 4 werven ('Laten we een boom zetten', 'Verrijk je wijk', 'Elke buurt deelt en is duurzaam bereikbaar' en 'Water het nieuwe goud'), zonder zich te verbinden op het al dan niet behalen van een van de doelstellingen op gemeentelijk niveau. De gemeente Koekelare gaat dus met andere woorden een inspanningsverbintenis aan en geen resultaatsverbintenis.
Ook de Vlaamse en lokale overheden nemen hun verantwoordelijkheid en geven het goede voorbeeld. Net zoals de Vlaamse Overheid zullen gemeenten, steden, intercommunales, OCMW’s, provincies en autonome gemeentebedrijven worden gevraagd dat zij hun broeikasgassen met 40% reduceren in 2030 ten opzichte van 2015 en vanaf 2020 per jaar een energiebesparing van 2,09% realiseren op het energieverbruik van hun gebouwenpark (inclusief technische infrastructuur, exclusief onroerend erfgoed).
Lokaal energie- en klimaatpact.
De internationale conferentie inzake milieu en ontwikkeling gehouden in Rio de Janeiro in 1992 en het internationaal verdrag van Kyoto van 1997 met betrekking tot het nemen van maatregelen ter bescherming van het klimaat en ter vermindering van de uitstoot van broeikasgassen;
Het ondertekenen van de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen door de federale overheid in New York in 2015 aangaande het engagement om aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen te werken;
De gemeenteraadsbeslissing d.d. 27.04.2020 tot toetreding aan het Burgemeestersconvenant 2030 voor klimaat en energie;
Het Vlaams Energie- en Klimaatplan (VEKP) 2021-2030;
Het Regeerakkoord Vlaamse Regering 2019-2024;
Art. 2 van het Decreet Lokaal Bestuur: “De gemeenten zijn overeenkomstig artikel 41 van de Grondwet bevoegd voor de aangelegenheden van gemeentelijk belang. Voor de verwezenlijking daarvan kunnen ze alle initiatieven nemen. Ze beogen om bij te dragen aan de duurzame ontwikkeling van het gemeentelijk gebied.”
Na ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact en uitvoering van de gewenste en mogelijke acties heeft de gemeente recht op financiële ondersteuning van de Vlaamse overheid door middel van het trekkingsrecht waarbij verwacht wordt dat de gemeente eenzelfde bedrag besteedt.
Art. 1.
De gemeenteraad beslist om het Lokaal Energie- en Klimaatpact tussen de gemeente en de Vlaamse overheid te ondertekenen.
De gemeenteraad keurt jaarlijks de lijst van erkende sportclubs goed, na advies van de sportraad.
Elk jaar keurt de gemeenteraad de lijst van erkende sportclubs goed, na advies van de sportraad.
Op deze lijst kom je terecht als je een aanvraag indient en voldoet aan de voorwaarden in het erkenningsreglement.
Deze erkenning is één van de voorwaarden om in aanmerking te komen om een subsidiedossier in te dienen voor subsidies jeugdwerking sportclubs.
Wijziging t.o.v. vorig jaar: Dancecool VZW voldoet niet meer aan het reglement en valt weg op de lijst.
lijst erkende sportclubs
advies sportraad
reglement erkenning sportclubs
De lijst met erkende sportclubs is gebaseerd op het erkenningsreglement.
De gemeenteraad keurt de lijst van de erkende sportclubs goed.
Op 25.05.2020 keurde de gemeenteraad COVID-19 gunstmaatregelen goed waarin beslist werd dat de lokale verenigingen en scholen in 2021 vrijgesteld worden van de betaling van het huurtarief voor het gebruik van de gemeentelijke accommodaties gedurende het kalenderjaar 2021.
Gelet op het feit dat deze COVID-19 maatregelen op heden nog verder lopen en de meeste verenigingen nog steeds geen activiteiten hebben kunnen organiseren wordt er een nieuw reglement tot ondersteuning van de sport, -jeugd- en cultuurverenigingen naar aanleiding van de covid-19 pandemie voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring.
Op 25.05.2020 keurde de gemeenteraad COVID-19 gunstmaatregelen goed waarin beslist werd dat de lokale verenigingen en scholen in 2021 vrijgesteld worden van de betaling van het huurtarief voor het gebruik van de gemeentelijke accommodaties gedurende het kalenderjaar 2021.
Gemeente Koekelare heeft een toelage ontvangen van € 63.205 uit het coronanoodfonds. De financiële impact van deze genomen maatregel op 25.05.2020, tot vrijstelling van de huur voor de gemeentelijke accommodaties, werd op jaarbasis geraamd op € 45.000.
Gelet op het feit dat deze COVID-19 maatregelen op heden nog verder lopen en de meeste verenigingen nog steeds geen activiteiten hebben kunnen organiseren, wenst de gemeente, na het coronaoverleg met alle gemeenteraadsfracties d.d. 12.11.2020 (waarbij alle fracties dit unaniem ondersteunden) en na advies ingewonnen te hebben bij de adviesraden, de verenigingen bijkomend te ondersteunen (op basis van het éénparig advies van de cultuurraad wordt de éénmalige forfaitaire vergoeding opgetrokken naar 1000 euro voor de toneelvereniging Wilt Van Gheeste) onder volgende modaliteiten:
Artikel 1
De bedragen die resulteren uit ondergenoemde subsidiereglementen of subsidieregelingen worden in 2021 éénmalig verhoogd met 50%.
Artikel 2
Artikel 3
Uitzonderlijk zal de berekening van de subsidies van de seniorenverenigingen en Samana’s enkel rekening houden met het aantal actieve leden in 2020 en zal de berekening dus niet gebeuren op basis van de verdeelsleutel, zoals bepaald in artikel 2 van het subsidiereglement, aangezien er praktisch geen activiteiten mochten doorgaan naar aanleiding van de geldende coronamaatregelen.
Artikel 4
Verenigingen die genieten van de verhoging van 50% genieten niet van het forfaitair bedrag. Het forfait wordt éénmaal toegekend per vereniging.
Artikel 5
De eerder genomen maatregel in de gemeenteraad van 25 mei 2020 om verenigingen en scholen vrij te stellen van de betaling van het huurtarief voor het gebruik van de gemeentelijke accommodaties wordt verlengd:
Advies seniorenadviesraad d.d. 12.08.2021
Advies jeugdraad d.d. 08.09.2021
Advies sportraad d.d. 14.09.2021
Advies milieurraad d.d. 16.09.2021.
Advies cultuurraad d.d. 27.09.2021.
Advies college van burgemeester en schepenen d.d. 28.09.2021.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, BS 12.09.1991;
Het bestuursdecreet van 07 december 2018, B.S. 11.01.2019, inzonderheid titel II;
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, B.S. 24.12.2018, en zijn latere wijzigingen, meer in het bijzonder artikel 40, artikel 279,§1, artikel 285,§1,1°, artikel 287 en artikel 330;
Het decreet van 19 juni 2020 tot het nemen van dringende maatregelen met betrekking tot de noodfondsen voor cultuur, jeugd, sport, media en de lokale besturen, en met betrekking tot de armoedebestrijding naar aanleiding van de Covid-19-pandemie [ Coronavirus ], B.S. 29.06.2020;
subsidiereglementen van 16 december 2019 voor jeugdwerk en voor jeugdwerking sportclubs;
subsidiereglement van 27 januari 2020 voor de seniorenverenigingen en Samana’s;
subsidieregelingen voor de cultuurverenigingen Jorko, St.Joris, Lange Max en de Spaenhiers;
De voorliggende éénmalige verhoging van 50%, de toekenning van de forfaitaire bedragen en de vrijstelling van betaling voor het gebruik van culturele en sportinfrastructuur door verenigingen en scholen worden meegenomen in het gewijzigde meerjarenplan.
Art. 1.
De gemeenteraad neemt akte van de adviezen van de bovengenoemde adviesraden en het college van burgemeester en schepenen, zoals in bijlage bijgevoegd.
Art. 2.
De gemeenteraad beslist akkoord te gaan met bovengenoemde modaliteiten ter ondersteuning van de sport-, jeugd- en cultuursector in het kader van het coronanoodfonds.
Er werd door de kerkfabriek OLV Hemelvaart een wijziging in het meerjarenplan 2020 - 2025 gevraagd.
Deze worden aan de gemeenteraad voorgelegd ter goedkeuring.
De gemeenteraad keurde bij raadsbesluit d.d. 21.10.2019 het meerjarenplan 2020 - 2025 goed van de kerkfabriek O.L.V. Hemelvaart.
De kerkfabriek vraagt een wijziging aan het meerjarenplan. De reden hiervoor ligt gelegen in het feit dat er een gaslek vastgesteld werd in de kerk van Edewalle. Fluvius heeft daaropvolgend de gastoevoer afgesloten. Vervolgens merkte de installateur op dat de leidingen verouderd zijn en vervangen dienen te worden. Er werd hiervoor een prijsofferte opgemaakt. Ten gevolge van bovenstaande is er tevens een groot gasverbruik met als gevolg een hogere factuur. Hierdoor wordt een budgetwijziging 2021 voor een totaal van € 12.000 opgemaakt.
De kerkraad keurde bovengenoemde wijziging van het meerjarenplan goed op d.d. 05.07.2021.
De kerkraad diende bovengenoemde wijziging van het meerjarenplan in bij het centraal kerkbestuur.
Het erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom, verleende een gunstig advies d.d. 01.09.2021 op de wijziging van het meerjarenplan 2020 - 2025 van de kerkfabriek O.L.V. Hemelvaart.
Wijziging meerjarenplan 2020 - 2025.
Advies erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en de werking van de erkende kerkbesturen, BS 6 september 2004, 65.171.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, BS 15 februari 2018, 11.050.
Art. 1.
De gemeenteraad verleent goedkeuring voor de wijziging van het meerjarenplan 2020 - 2025 van de kerkfabriek O.L.V. Hemelvaart zoals goedgekeurd door de kerkraad op 05.07.2021.
Er werd door de kerkfabriek OLV Hemelvaart een budgetwijziging 2021 opgemaakt.
De gemeenteraad dient kennis te nemen van de budgetwijziging 2021 van de kerkfabriek OLV Hemelvaart.
De gemeenteraad nam bij raadsbesluit d.d. 12.10.2020 akte van het budget 2021 van de kerkfabriek OLV Hemelvaart.
De kerkraad keurde de budgetwijziging 2021 goed op d.d. 05.07.2021.
De kerkraad diende de budgetwijziging 2021 in bij het centraal kerkbestuur.
Het erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom, verleende een gunstig advies op 01.09.2021.
Het centraal kerkbestuur diende de budgetwijziging 2021 in bij het gemeentebestuur met oog op aktename ervan door de gemeenteraad.
De gemeentelijke bijdrage, 1.976,15 euro zoals voorzien in de budgetwijziging 2021, blijft blijft binnen het gewijzigde meerjarenplan 2020-2025.
Budgetwijziging 2021.
Advies erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, BS 12 september 1991, 19.976.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018, BS 19 december 2018, 100.723.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, BS 15 februari 2018, 11.050.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en de werking van de erkende kerkbesturen, BS 6 september 2004, 65.171.
Art. 1.
De gemeenteraad neemt kennis van de budgetwijziging 2021 van de kerkfabriek OLV Hemelvaart.
Art. 2.
Er wordt een afschrift overgemaakt aan de kerkfabriek OLV Hemelvaart, het centraal kerkbestuur, het erkend representatief orgaan en de deputatie.
Er werd door de kerkfabriek St.-Martinus een budgetwijziging 2021 opgemaakt.
De gemeenteraad dient kennis te nemen van de budgetwijziging 2021 van de kerkfabriek St.-Martinus.
De gemeenteraad nam bij raadsbesluit d.d. 12.10.2021 akte van het budget 2021 van de kerkfabriek St.-Martinus.
De kerkraad keurde de budgetwijziging 2021 goed op d.d. 23.06.2021.
De kerkraad diende de budgetwijziging 2021 in bij het centraal kerkbestuur.
Het erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom, verleende een gunstig advies op 01.09.2021.
Het centraal kerkbestuur diende de budgetwijziging 2021 in bij het gemeentebestuur met oog op aktename ervan door de gemeenteraad.
De gemeentelijke bijdrage, 109.152,19 euro zoals voorzien in de budgetwijziging 2021, blijft ongewijzigd.
Budgetwijziging 2021.
Beleidsnota budgetwijziging 2021.
Advies erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, BS 12 september 1991, 19.976.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018, BS 19 december 2018, 100.723.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, BS 15 februari 2018, 11.050.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en de werking van de erkende kerkbesturen, BS 6 september 2004, 65.171.
Art. 1.
De gemeenteraad neemt kennis van de budgetwijziging 2021 van de kerkfabriek St.-Martinus.
Art. 2.
Er wordt een afschrift overgemaakt aan de kerkfabriek St.-Martinus, het centraal kerkbestuur, het erkend representatief orgaan en de deputatie.
Er werd door de kerkfabriek OLV Hemelvaart een budget 2022 opgemaakt.
De gemeenteraad dient kennis te nemen van het budget 2022 van de kerkfabriek OLV Hemelvaart.
De kerkraad keurde het budget 2022 goed op d.d. 05.07.2021.
De kerkraad diende het budget 2022 in bij het centraal kerkbestuur.
Het erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom, verleende een gunstig advies op d.d. 01.09.2021.
Het centraal kerkbestuur diende het budget 2022 in bij het gemeentebestuur met oog op aktename door de gemeenteraad.
De gemeentelijke bijdrage, zoals voorzien in het budget 2022, bedraagt € 1.041,75 en blijft binnen de grenzen van het bedrag zoals voorzien in het gewijzigde meerjarenplan 2020-2025.
Budget 2022
Advies erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, BS 12 september 1991, 19.976.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018, BS 19 december 2018, 100.723.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, BS 15 februari 2018, 11.050.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en de werking van de erkende kerkbesturen, BS 6 september 2004, 65.171.
Art. 1.
De gemeenteraad beslist akte te nemen van het budget 2022 van de kerkfabriek OLV Hemelvaart.
Art. 2.
Er wordt een afschrift overgemaakt voor passend gevolg aan de kerkfabriek OLV Hemelvaart, het centraal kerkbestuur, het erkend representatief orgaan en de deputatie.
Er werd door de kerkfabriek Pastoor van Ars een budget 2022 opgemaakt.
De gemeenteraad dient kennis te nemen van het budget 2022 van de kerkfabriek Pastoor van Ars.
De kerkraad keurde het budget 2022 goed op d.d. 14.06.2021.
De kerkraad diende het budget 2022 in bij het centraal kerkbestuur op d.d. 26.06.2021.
Het erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom, verleende een gunstig advies op d.d. 01.09.2021.
Het centraal kerkbestuur diende het budget 2022 in bij het gemeentebestuur met oog op aktename door de gemeenteraad.
De gemeentelijke bijdrage, zoals voorzien in het budget 2022, bedraagt € 27.038,78 en blijft binnen de grenzen van het bedrag zoals voorzien in het meerjarenplan 2020-2025.
Budget 2022.
Beleidsnota budget 2022.
Aflossingstabel lening dakrenovatie fase 1.
Advies erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, BS 12 september 1991, 19.976.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018, BS 19 december 2018, 100.723.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, BS 15 februari 2018, 11.050.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en de werking van de erkende kerkbesturen, BS 6 september 2004, 65.171.
Art. 1.
De gemeenteraad beslist akte te nemen van het budget 2022 van de kerkfabriek Pastoor van Ars.
Art. 2.
Er wordt een afschrift overgemaakt voor passend gevolg aan de kerkfabriek Pastoor van Ars, het centraal kerkbestuur, het erkend representatief orgaan en de deputatie.
Er werd door de kerkfabriek St.-Andries een budget 2022 opgemaakt.
De gemeenteraad dient kennis te nemen van het budget 2022 van de kerkfabriek St.-Andries.
De kerkraad keurde het budget 2022 goed op d.d. 01.07.2021.
De kerkraad diende het budget 2022 in bij het centraal kerkbestuur.
Het erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom, verleende een gunstig advies op d.d. 01.09.2021.
Het centraal kerkbestuur diende het budget 2022 in bij het gemeentebestuur met oog op aktename door de gemeenteraad.
De gemeentelijke bijdrage, zoals voorzien in het budget 2022, bedraagt € 6.247,44 en blijft binnen de grenzen van het bedrag zoals voorzien in het meerjarenplan 2020-2025.
Budget 2022.
Beleidsnota budget 2022.
Advies erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, BS 12 september 1991, 19.976.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018, BS 19 december 2018, 100.723.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, BS 15 februari 2018, 11.050.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en de werking van de erkende kerkbesturen, BS 6 september 2004, 65.171.
Art. 1.
De gemeenteraad beslist akte te nemen van het budget 2022 van de kerkfabriek St-Andries.
Art. 2.
Er wordt een afschrift overgemaakt voor passend gevolg aan de kerkfabriek St.-Andries, het centraal kerkbestuur, het erkend representatief orgaan en de deputatie.
Er werd door de kerkfabriek St.-Gertrudis een budget 2022 opgemaakt.
De gemeenteraad dient kennis te nemen van het budget 2022 van de kerkfabriek St.-Gertrudis.
De kerkraad keurde het budget 2022 goed op d.d. 28.06.2021.
De kerkraad diende het budget 2022 in bij het centraal kerkbestuur.
Het erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom, verleende een gunstig advies op d.d. 01.09.2021.
Het centraal kerkbestuur diende het budget 2022 in bij het gemeentebestuur met oog op aktename door de gemeenteraad.
De gemeentelijke bijdrage, zoals voorzien in het budget 2022, bedraagt € 20.044,99 en blijft binnen de grenzen van het bedrag zoals voorzien in het meerjarenplan 2020-2025.
Budget 2022.
Beleidsnota budget 2022.
Terugbetalingstabel.
Advies erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, BS 12 september 1991, 19.976.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018, BS 19 december 2018, 100.723.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, BS 15 februari 2018, 11.050.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en de werking van de erkende kerkbesturen, BS 6 september 2004, 65.171.
Art. 1.
De gemeenteraad beslist akte te nemen van het budget 2022 van de kerkfabriek St-Gertrudis.
Art. 2.
Er wordt een afschrift overgemaakt voor passend gevolg aan de kerkfabriek St.-Gertrudis, het centraal kerkbestuur, het erkend representatief orgaan en de deputatie.
Er werd door de kerkfabriek St.-Martinus een budget 2022 opgemaakt.
De gemeenteraad dient kennis te nemen van het budget 2022 van de kerkfabriek St.-Martinus.
De kerkraad keurde het budget 2022 goed op d.d. 23.06.2021.
De kerkraad diende het budget 2022 in bij het centraal kerkbestuur op d.d. 29.06.2021.
Het erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom, verleende een gunstig advies op d.d. 01.09.2021.
Het centraal kerkbestuur diende het budget 2022 in bij het gemeentebestuur met oog op aktename door de gemeenteraad.
De gemeentelijke bijdrage, zoals voorzien in het budget 2022, bedraagt € 94.368,83 en blijft binnen de grenzen van het bedrag zoals voorzien in het meerjarenplan 2020-2025.
Budget 2022.
Beleidsnota budget 2022.
Advies erkend representatief orgaan, zijnde het bisdom.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, BS 12 september 1991, 19.976.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018, BS 19 december 2018, 100.723.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, BS 15 februari 2018, 11.050.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en de werking van de erkende kerkbesturen, BS 6 september 2004, 65.171.
Art. 1.
De gemeenteraad beslist akte te nemen van het budget 2022 van de kerkfabriek St-Martinus.
Art. 2.
Er wordt een afschrift overgemaakt voor passend gevolg aan de kerkfabriek St.-Martinus, het centraal kerkbestuur, het erkend representatief orgaan en de deputatie.
Er dient een akte goedgekeurd te worden door de gemeenteraad voor de ruil van 2 percelen grond langs de Zandestraat met het oog op de aanleg van een nieuw dubbelrichtingfietspad.
De verbinding Koekelare-Zande-Zevekote werd in 2013 opgenomen op het Bovengemeentelijk Functioneel Fietsroutenetwerk.
De Vlaamse Overheid en de Provincie West-Vlaanderen investeren via het Fietsfonds in de aanleg van fietsvoorzieningen langs gemeentewegen gelegen op het functioneel fietsroutenetwerk.
Het Vademecum Fietsvoorzieningen is voor de Vlaamse Overheid het uitgangspunt en de fietsvoorzieningen worden conform de eisen van het Vademecum uitgewerkt.
Het Departement Mobiliteit & Openbare Werken heeft op 14.01.2019 een schrijven bezorgd met in bijlage het gunstig advies van de kwaliteitsadviseur m.b.t. het dossier ‘Koekelare/Gistel : Fietsfonds Sint-Andriesstraat, Schouttetenstraat, Baan op Zande : Projectnota’, n.a.v. de vergadering van de Regionale Mobiliteitscommissie van 10 december 2018.
De gemeenteraad heeft op 29.04.2019 de samenwerkingsovereenkomst goedgekeurd met de provincie West-Vlaanderen en stad Gistel voor de aanleg van een fietspad langs de Sint-Andriesstraat en de Schouttetenstraat te Koekelare en langs de Baan op Zande te Gistel.
Het is noodzakelijk om een strook grond aan te kopen voor de realisatie van een dubbelrichtingsfietspad conform het Vademecum Fietsvoorzieningen.
Het college van burgemeester en schepenen heeft op 28.05.2019 de Afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid aangesteld voor de opmaak van de schattingsverslagen voor de grondverwervingen n.a.v. de aanleg van een fietspad langs de Zandestraat, Sint-Andriesstraat en Schouttetenstraat.
Het college van burgemeester en schepenen heeft op 28.05.2019 WVI dv aangesteld voor het voeren van de aankooponderhandelingen voor de grondverwervingen n.a.v. de aanleg van een fietspad langs de Zandestraat, Sint-Andriesstraat en Schouttetenstraat.
De dienst Mobiliteit en Infrastructuur van de Provincie West-Vlaanderen heeft een rooilijn- en verwervingsplan opgemaakt (goedgekeurd door de gemeenteraad in de zitting van 25.01.2021), waarop de te ruilen goederen afgebeeld worden als inneming nr. 5 en 6.
In de gemeenteraadszitting van 29 maart 2021 werd de akte goedgekeurd voor de verkoop van een perceelsdeel van Dhr. en Mevr. Pauwaert – Broecks met een oppervlakte van 4a 98ca (gelegen nabij ‘Kerkhoek’, te nemen uit een perceel, gekadastreerd volgens recent uittreksel uit de kadastrale legger , Sectie B, nr. 199/B) aan het gemeentebestuur met het oog op de ruil van dit perceel met de voorziene innames nr. 5 en 6 van het rooilijn- en verwervingsplan.
De Dienst Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid heeft een ontwerp van ruilakte opgemaakt voor volgend goederen:
Het ontwerp van ruilakte.
Het rooilijn- en verwervingsplan.
Ruilingsplan.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, BS 12.09.1991 zoals gewijzigd tot op heden.
Het bestuursdecreet van 07 december 2018, B.S. 11.01.2019, inzonderheid titel II.
Het decreet over het lokaal bestuur.
Het Burgerlijk Wetboek, artikelen 1582 t.e.m. 1701.
De nodige kredieten voor de grondverwerving werden voorzien op het investeringsbudget van de meerjarenplanning 2020-2025.
Art. 1. De ruilakte van volgende stroken grond :
met het oog op de realisatie van een nieuw dubbelrichtingsfietspad opgemaakt door de Dienst Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid wordt goedgekeurd mits een opleg van 22.339,00 euro te betalen door de gemeente aan de huidige eigenaars.
Art. 2.
Deze stroken worden geruild met een perceel met een oppervlakte van 4a 98ca (gelegen nabij ‘Kerkhoek’, te nemen uit een pereel, kadastraal gekend als Koekelare, 3e Afdeling, Sectie B, nr. 199/B) dat eerder door de gemeente werd aangekocht met het oog op de ruil van dit perceel met de voorziene innames nr. 5 en 6 van het rooilijn- en verwervingsplan.
Art. 3. Afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de Dienst Vastgoedtransacties van de Vlaamse Overheid.
Er dient een akte goedgekeurd te worden door de gemeenteraad voor de aankoop van 3 percelen grond langs de Sint-Andriesstraat met het oog op de aanleg van een nieuw dubbelrichtingfietspad.
De verbinding Koekelare-Zande-Zevekote werd in 2013 opgenomen op het Bovengemeentelijk Functioneel Fietsroutenetwerk.
De Vlaamse Overheid en de Provincie West-Vlaanderen investeren via het Fietsfonds in de aanleg van fietsvoorzieningen langs gemeentewegen gelegen op het functioneel fietsroutenetwerk.
Het Vademecum Fietsvoorzieningen is voor de Vlaamse Overheid het uitgangspunt en de fietsvoorzieningen worden conform de eisen van het Vademecum uitgewerkt.
Het Departement Mobiliteit & Openbare Werken heeft op 14.01.2019 een schrijven bezorgd met in bijlage het gunstig advies van de kwaliteitsadviseur m.b.t. het dossier ‘Koekelare/Gistel : Fietsfonds Sint-Andriesstraat, Schouttetenstraat, Baan op Zande : Projectnota’, n.a.v. de vergadering van de Regionale Mobiliteitscommissie van 10 december 2018.
De gemeenteraad heeft op 29.04.2019 de samenwerkingsovereenkomst goedgekeurd met de provincie West-Vlaanderen en stad Gistel voor de aanleg van een fietspad langs de Sint-Andriesstraat en de Schouttetenstraat te Koekelare en langs de Baan op Zande te Gistel.
Het is noodzakelijk om een strook grond aan te kopen voor de realisatie van een dubbelrichtingsfietspad conform het Vademecum Fietsvoorzieningen.
Het college van burgemeester en schepenen heeft op 28.05.2019 de Afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid aangesteld voor de opmaak van de schattingsverslagen voor de grondverwervingen n.a.v. de aanleg van een fietspad langs de Zandestraat, Sint-Andriesstraat en Schouttetenstraat.
Het college van burgemeester en schepenen heeft op 28.05.2019 WVI dv aangesteld voor het voeren van de aankooponderhandelingen voor de grondverwervingen n.a.v. de aanleg van een fietspad langs de Zandestraat, Sint-Andriesstraat en Schouttetenstraat.
De dienst Mobiliteit en Infrastructuur van de Provincie West-Vlaanderen heeft een rooilijn- en verwervingsplan opgemaakt (goedgekeurd door de gemeenteraad in de zitting van 25.01.2021), waarop de verkoop van de goederen afgebeeld worden als inneming nr. 13, 14 en 15.
De Dienst Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid heeft een ontwerp van akte van verkoop van een onroerend goed opgemaakt voor volgend goederen:
Het ontwerp van akte minnelijke verwerving.
Het rooilijn- en verwervingsplan.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, BS 12.09.1991 zoals gewijzigd tot op heden.
Het bestuursdecreet van 07 december 2018, B.S. 11.01.2019, inzonderheid titel II.
Het decreet over het lokaal bestuur.
Het Burgerlijk Wetboek, artikelen 1582 t.e.m. 1701.
De nodige kredieten voor de grondverwerving werden voorzien op het investeringsbudget van de meerjarenplanning 2020-2025.
Art. 1. De akte van verkoop van volgende stroken grond :
met het oog op de realisatie van een nieuw dubbelrichtingsfietspad opgemaakt door de Dienst Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid wordt goedgekeurd voor 35.260,16 euro.
Art. 2. Afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de Dienst Vastgoedtransacties van de Vlaamse Overheid.
Er dient een aanvullende akte (verbetering vergoeding) goedgekeurd te worden door de gemeenteraad voor de aankoop van een perceel grond langs de Schouttetenstraat.
Op 25 januari 2021 keurde de gemeente de akte van verkoop van een strook grond van 12a 74ca, gelegen Noordhoek, te nemen uit en perceel kadastraal gekend als Koekelare, 3e Afdeling, Sectie A, nr. 194/A, goed.
Dit goed wordt op het rooilijn- en verwervingsplan afgebeeld als inneming nr. 20.
Door de Dienst Vastgoedtransacties van de Vlaamse Overheid werd op de akte verkeerdelijk een vergoeding van 11.106,00 euro vermeld, niettegenstaande het overeen gekomen bedrag 11.806,00 euro bedraagt.
Er wordt een bijkomende akte aan de gemeenteraad ter goedkeuring voorgelegd zodat het verschil van 700 euro kan betaald worden aan de overdrager (Dhr. en Mevr. Hans Mortier-Maeckelberg).
De overige bepalingen en overeenkomsten van de oorspronkelijke akte blijven behouden.
Het ontwerp van aanvullende akte minnelijke verwerving.
Het rooilijn- en verwervingsplan.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, BS 12.09.1991 zoals gewijzigd tot op heden.
Het bestuursdecreet van 07 december 2018, B.S. 11.01.2019, inzonderheid titel II.
Het decreet over het lokaal bestuur.
Het Burgerlijk Wetboek, artikelen 1582 t.e.m. 1701.
De nodige kredieten voor de grondverwerving werden voorzien op het investeringsbudget van de meerjarenplanning 2020-2025.
Art. 1.
De aanvullende akte van verkoop van een strook grond van 12a 74 ca, gelegen Noordhoek', te nemen uit een perceel kadastraal gekend als Koekelare, 3e Afdeling, Sectie A, nr. 194/A met het oog op de realisatie van een nieuw dubbelrichtingsfietspad opgemaakt door de Dienst Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid wordt goedgekeurd voor een verbeterd bedrag van 11.806,00 euro.
Art. 2.
Het resterende saldo wordt overgeschreven op rekening van de overdrager.
Art. 3.
Afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de Dienst Vastgoedtransacties van de Vlaamse Overheid.
Rondvraag
Raadslid Pollentier verwijst naar de voorbereiding van de werken in de zone achter De Brouwerij. Hij vraagt of ook de Tuin van de Hoop hierbij meegenomen wordt? Wordt het kunstwerk met de biertanks hierin ook meegenomen en worden er speeltoestellen voorzien. Hij vraagt om het plan van deze site aan hem te willen overmaken. Hij vraagt alvast goed na te denken over het ontwerp voor deze site en het kunstwerk met de biertanks en de transparantie naar De Mote hierin ook mee te nemen.
Schepen Salenbien antwoordt dat de aanplanting van deze site nog verder intern besproken wordt. Er zijn geen plannen om iets te ondernemen met het kunstwerk met de biertanks. Misschien zal er iets kunstigs geplaatst worden. Wanneer het plan afgerond wordt kan dit overgemaakt worden.
De voorzitter sluit de zitting op 11/10/2021 om 20:40.
Aldus beslist in de zitting, de datum als voormeld.
Namens de gemeenteraad.
Namens Gemeenteraad,
Lode Claeys
Algemeen directeur
Kelly Tanghe
Raadslid-voorzitter