Terug
Gepubliceerd op 20/06/2025

Agenda  Gemeenteraad

ma 30/06/2025 - 19:30 de raadzaal in De Brouwerij

De voorzitter van de gemeenteraad nodigt u vriendelijk uit op de zitting van de gemeenteraad.

  • Openbaar

    • secretariaat

      • SECRETARIAAT - Goedkeuring notulen en zittingsverslag van de gemeenteraad d.d. 26.05.2025

        De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld. 

        Een lid van de gemeenteraad kan opmerkingen maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de gemeenteraad worden aangenomen, worden de notulen in die zin aangepast.

        Het zittingsverslag wordt vervangen door een audio- of audiovisuele opname van de openbare zitting van de gemeenteraad. Indien de gemeenteraad een aangelegenheid in besloten vergadering behandelt, vermelden de notulen alleen de beslissingen en wordt er geen zittingsverslag opgesteld. 

      • SECRETARIAAT - Rapportering organisatiebeheersing 2024 door de algemeen directeur conform artikel 219, lid 2 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

        Het organisatiebeheersingssysteem bepaalt op welke wijze de organisatiebeheersing van de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn wordt georganiseerd, met inbegrip van de te nemen controlemaatregelen, procedures en de aanwijzingen van de personeelsleden en organen die ervoor verantwoordelijk zijn, en de rapporteringsverplichtingen van de personeelsleden die bij het organisatiebeheersingssysteem betrokken zijn. De algemeen directeur rapporteert jaarlijks over de organisatiebeheersing. De rapportering over de organisatiebeheersing 2024 wordt door de algemeen directeur ter kennisname voorgelegd aan de gemeenteraad. 

      • SECRETARIAAT - Aanduiden leden deontologische commissie.

        Gelet op de nieuwe legislatuur, dient er een effectief en een plaatsvervangend raadslid, per fractie, aangeduid te worden voor de deontologische commissie. 

      • SECRETARIAAT - Goedkeuring aanpassing huishoudelijk reglement op de begraafplaatsen.

        Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd tot aanpassing van het huishoudelijk reglement op de begraafplaatsen.

    • financiën

      • FINANCIEN - Vaststellen van de jaarrekening 2024.

        De jaarrekening 2024 ligt voor aan de gemeenteraad, conform artikel 249 tot en met artikel 253 en artikel 260 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017. Dit wordt voorgelegd aan de gemeenteraad ter vaststelling. 

      • FINANCIEN - Goedkeuren van de jaarrekening 2024 van het OCMW.

        Conform artikel 249 van het decreet over het lokaal bestuur keurt de gemeenteraad de jaarrekening 2024 van het OCMW goed zoals vastgesteld door de raad voor maatschappelijk welzijn. Dit wordt voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring. 

      • FINANCIEN - Adviseren rekening 2024 kerkfabriek Sint-Martinus.

        De rekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Martinus werd goedgekeurd door de kerkraad van dit kerkbestuur. Dit wordt voorgelegd aan de gemeenteraad om een advies te verlenen.  

      • FINANCIEN - Adviseren rekening 2024 kerkfabriek Sint-Gertrudis.

        De rekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Gertrudis werd goedgekeurd door de kerkraad van dit kerkbestuur. Dit wordt voorgelegd aan de gemeenteraad om een advies te verlenen.  

      • FINANCIEN - Adviseren rekening 2024 kerkfabriek Pastoor van Ars.

        De rekening 2024 van de kerkfabriek Pastoor van Ars werd goedgekeurd door de kerkraad van dit kerkbestuur. Dit wordt voorgelegd aan de gemeenteraad om een advies te verlenen.  

      • FINANCIEN - Adviseren rekening 2024 kerkfabriek Sint-Andries.

        De rekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Andries werd goedgekeurd door de kerkraad van dit kerkbestuur. Dit wordt voorgelegd aan de gemeenteraad om een advies te verlenen.  

      • FINANCIEN - Adviseren rekening 2024 kerkfabriek OLV Hemelvaart.

        De rekening 2024 van de kerkfabriek OLV Hemelvaart werd goedgekeurd door de kerkraad van dit kerkbestuur. Dit wordt voorgelegd aan de gemeenteraad om een advies te verlenen.  

    • milieu

      • FINANCIEN - Goedkeuren retributie voor de inzameling van gft-afval met ingang van 01.09.2025

        Goedkeuren retributie voor de inzameling van gft-afval met ingang van 01.09.2025

    • omgeving

      • OMGEVING - Goedkeuren van de verkoopvoorwaarden voor de verkoop van 15 percelen bouwgrond in de Bolhoedenstraat.

        Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor de verkoopvoorwaarden voor de verkoop van 15 percelen bouwgrond in de Bolhoedenstraat. 

      • OMGEVING - Goedkeuren van de verkavelingsakte voor een nieuwe verkaveling in de Hovaerestraat en de Bolhoedenstraat.

        Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor de verkavelingsakte voor een nieuwe verkaveling in de Hovaerestraat en de Bolhoedenstraat. 

      • OMGEVING - Goedkeuring van de nieuwe wegenis en het rooilijnplan voor een verkaveling in de Berkenlaan/Boswachterslaan

        Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor de nieuwe wegenis en het rooilijnplan in het kader van de omgevingsvergunningsaanvraag voor een verkavelingsdossier in de Berkenlaan/Boswachterslaan. De gemeenteraad dient zich uit te spreken over de ligging, de breedte en de uitrusting van de nieuwe gemeenteweg en neemt kennis van de bezwaren die werden ingediend tijdens het openbaar onderzoek.

Namens Gemeenteraad,

Lode Claeys
Algemeen directeur

Kelly Tanghe
Raadslid-voorzitter