Terug
Gepubliceerd op 01/09/2023

Agenda  Gemeenteraad

ma 11/09/2023 - 19:00 de raadzaal in De Brouwerij

De voorzitter van de gemeenteraad nodigt u vriendelijk uit op de zitting van de gemeenteraad.

  • Openbaar

    • secretariaat

      • SECRETARIAAT - Goedkeuring notulen en zittingsverslag van de gemeenteraad d.d. 27.06.2023

        De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld. 

        Een lid van de gemeenteraad kan opmerkingen maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de gemeenteraad worden aangenomen, worden de notulen in die zin aangepast.

        Het zittingsverslag wordt vervangen door een audio- of audiovisuele opname van de openbare zitting van de gemeenteraad. Indien de gemeenteraad een aangelegenheid in besloten vergadering behandelt, vermelden de notulen alleen de beslissingen en wordt er geen zittingsverslag opgesteld. 

      • SECRETARIAAT - Goedkeuring wijziging deontologische code voor lokale mandatarissen n.a.v. wijziging decreet over het lokaal bestuur d.d. 22.12.2017.

        Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor de aanpassing deontologische code voor lokale mandatarissen n.a.v. wijziging decreet over het lokaal bestuur d.d. 22.12.2017. Concreet worden de modaliteiten vastgelegd inzake de deontologische commissie. 

      • SECRETARIAAT - Goedkeuring tot oprichting van een gemeenschappelijke interne dienst voor preventie en bescherming op het werk voor gemeente en OCMW Koekelare en goedkeuring wijziging van de beheersovereenkomst.

        Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor de oprichting van een gemeenschappelijke interne dienst voor preventie en bescherming op het werk voor gemeente en OCMW Koekelare en daaruit volgend voor de wijziging van de beheersovereenkomst. 

      • SECRETARIAAT - Goedkeuring solidaire borgstelling voor een investeringskrediet van de Kerkfabriek Sint-Gertrudis in Bovekerke

        Aan de gemeenteraad wordt gevraagd akkoord te gaan met de solidaire borgstelling door de gemeente van een investeringskrediet aan de Kerkfabriek Sint-Gertrudis voor de uitvoering van de restauratiewerken aan de Sint-Gertrudiskerk in Bovekerke.

      • SECRETARIAAT - Goedkeuring wijziging artikel 51 algemeen reglement op de gemeentelijke administratieve sancties.

        Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor de wijziging van artikel 51 van het algemeen reglement op de gemeentelijke administratieve sancties aangaande de landerijen palende aan de openbare weg.

      • SECRETARIAAT - Goedkeuring agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering Cipal dv d.d. 12.10.2023.

        De gemeenteraad dient de agenda voor de Buitengewone Algemene Vergadering van Cipal dv op 12.10.2023 goed te keuren en het mandaat vast te stellen.

    • financiën

      • FINANCIEN - Tussentijdse opvolgingsrapportering conform het decreet over het lokaal bestuur.

        Er wordt kennis genomen van de tussentijdse opvolgingsrapportering over het eerste semester van het boekjaar 2023. 

    • personeel

      • PERSONEEL - Goedkeuring diverse personeelsreglementen: wijziging rechtspositieregeling, wijziging reglement fietsvergoeding, wijziging arbeidsreglement, wijziging policy occasioneel thuiswerk, wijziging reglement feedback/opvolging en evaluatie en het reglement hitte- en ozonplan.

        Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor (de wijziging van) diverse personeelsreglementen:

        • wijziging rechtspositieregeling;
        • wijziging reglement fietsvergoeding
        • wijziging arbeidsreglement;
        • wijziging policy occasioneel thuiswerk;
        • wijziging reglement feedback, opvolging en evaluatie;
        • reglement hitte- en ozonplan.

        Concreet werd de rechtspositieregeling in overeenstemming gebracht met de gewijzigde regelgeving. Daaropvolgend dienden het arbeidsreglement en het reglement fietsvergoeding geactualiseerd te worden.

        Daarenboven wordt tevens gebruik gemaakt van deze gelegenheid om een actualisering voor te stellen van de policy occasioneel thuiswerk en het reglement feedback, opvolging en evaluatie.

        Tot slot wordt er een hitte- en ozonplan voor het personeel van het lokaal bestuur Koekelare voorgelegd ter goedkeuring. 

    • technische dienst

      • TECHNISCHE DIENST - Goedkeuren verkoopakte van een onroerend goed (perceel grond voor het plaatsen van een elektriciteitscabine) gelegen langs de Catstraat te Koekelare.

        Fluvius wenst een perceel grond aan te kopen langs de Catstraat (dat behoort tot het openbaar domein) van de gemeente Koekelare voor de oprichting van een elektriciteitscabine. Deze aankoopakte wordt voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring. 

  • Besloten

    • personeel

      • PERSONEEL - Aanstelling van een vaststeller gemeentelijke administratieve sancties MIROM.

        Om blijvend tegemoet te komen aan de vraag naar extra camera-inzet en om een vlotte opvolging te garanderen, werd er intussen vanuit MIROM Roeselare geïnvesteerd in bijkomende camera's en extra personeel. Dit heeft ervoor gezorgd dat ondertussen 11 camera's operationeel zijn in het hele werkingsgebied. 

        Om effectief vaststellingen te kunnen doen op het grondgebied van Koekelare in het kader van het afvalbeleid, dient de gemeenteraad haar goedkeuring te geven voor de aanstelling van een vaststeller gemeentelijke administratieve sancties.

Namens Gemeenteraad,

Lode Claeys
Algemeen directeur

Kelly Tanghe
Raadslid-voorzitter