Terug
Gepubliceerd op 15/06/2022

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

di 07/06/2022 - 13:30 de raadzaal in De Brouwerij

Het college van burgemeester en schepenen heeft onderstaande agendapunten behandeld. De lijst met beknopte omschrijving van de besluiten van het college van burgemeester en schepenen wordt, in overeenstemming met art. 287 van het Decreet voor het lokaal bestuur d.d. 2017, bekendgemaakt op de webtoepassing. 

  • Besloten

    • secretariaat

      • SECRETARIAAT - Goedkeuring notulen college burgemeester en schepenen d.d. 31.05.2022.

        Goedgekeurd

        De notulen van de vergadering van het college van burgemeester en schepenen worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld. Een lid van het college van burgemeester en schepenen kan opmerkingen maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door het college van burgemeester en schepenen worden aangenomen, worden de notulen in die zin aangepast.

      • SECRETARIAAT - Aktename briefwisseling.

        Ter kennis genomen

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de briefwisseling.

      • SECRETARIAAT - Aktename verslag managementteam d.d. 16.05.2022.

        Ter kennis genomen

        Aktename verslag managementteam d.d. 16.05.2022.

      • SECRETARIAAT - Rapportering organisatiebeheersing 2021 door de algemeen directeur conform artikel 219, lid 2 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

        Ter kennis genomen

        Rapportering organisatiebeheersing 2021 door de algemeen directeur conform artikel 219, lid 2 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

      • SECRETARIAAT - Rapportering klachtenbehandeling 2021 door de algemeen directeur conform artikel 303 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

        Ter kennis genomen

        Rapportering klachtenbehandeling door de algemeen directeur conform artikel 303 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

      • SECRETARIAAT - Rapportering met betrekking tot de voorafgaandelijke wettigheid en regelmatigheidscontrole door de financieel directeur (visum) 2021.

        Ter kennis genomen

        Rapportering met betrekking tot de voorafgaandelijke wettigheid en regelmatigheidscontrole door de financieel directeur (visum) 2021.

      • SECRETARIAAT - Principiële goedkeuring en indiening oproep implementatietraject Digibank Regio Diksmuide.

        Goedgekeurd

        Volgens de ‘Barometer Digitale Inclusie’ van de Koning Boudewijnstichting (2020) ervaren mensen in een kwetsbare positie in de samenleving een hoger risico op digitale uitsluiting. Kansengroepen hebben vaak ongelijke toegang tot technologie zoals een laptop of internetverbinding. Ook beschikken ze soms over minder digitale vaardigheden waardoor ze minder gebruik maken van e-dienstverlening.

        Vanuit de bevoegd Vlaams minister voor economie, innovatie, werk, sociale economie en landbouw, worden middelen ter beschikking gesteld voor de oprichting van digibanken. Het streefdoel is om 100 digibanken in Vlaanderen op te starten.

    • financiën

      • FINANCIEN - goedkeuring factuurlijsten 2022/33, 2022/34 en 2022/35

        Goedgekeurd

        De facturen op de lijsten worden voorgelegd ter goedkeuring aan het college van burgemeester en schepenen. 

      • FINANCIEN - goedkeuring bestelbonnenlijsten 2022/29.

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van en bekrachtigt de gedane bestellingen op de bestelbonnen. 

      • FINANCIEN - Vaststelling voorontwerp jaarrekening 2021.

        Goedgekeurd

        Vaststelling voorontwerp jaarrekening 2021.

    • personeel

      • PERSONEEL - Aanstelling voor de functie van begeleider buitenschoolse kinderopvang, IFIC loonschaal categorie 11, voor de dienst De Buidel in contractueel dienstverband voor bepaalde duur.

        Goedgekeurd

        Aanstelling voor de functie van begeleider buitenschoolse kinderopvang, IFIC loonschaal categorie 11,  voor de dienst De Buidel in contractueel dienstverband voor bepaalde duur.

      • PERSONEEL - Aanstelling voor de functie van begeleider buitenschoolse kinderopvang, IFIC loonschaal categorie 11, voor de dienst De Buidel in contractueel dienstverband met een vervangingsovereenkomst onbepaalde duur tot terugkeer titularis.

        Goedgekeurd

        Aanstelling voor de functie van begeleider buitenschoolse kinderopvang, IFIC loonschaal categorie 11, voor de dienst De Buidel in contractueel dienstverband met een vervangingsovereenkomst onbepaalde duur tot terugkeer titularis.

    • burgerlijke stand

      • BURGERLIJKE STAND - Aanvraag nieuwe concessie op de gemeentelijke begraafplaatsen.

        Goedgekeurd

        Aanvraag nieuwe concessie op de gemeentelijke begraafplaatsen.

    • technische dienst

      • TECHNISCHE DIENST - Heraanleg voetpad tussen marktplein en Meunyckenhof. Bespreking opmerkingen De Lijn.

        Goedgekeurd

        De opmerkingen van De Lijn n.a.v. de aanpassing van het voetpad tussen het marktplein en het Meunyckenhof worden besproken.

    • omgeving

      • OMGEVING - Beslissing omgevingsvergunning voor de opslag van propaan en butaan gasflessen - stationsstraat 2 en 2A (2022015783).

        Goedgekeurd

        Beslissing omgevingsvergunning voor de opslag van propaan en butaan gasflessen - stationsstraat 2 en 2A (2022015783).

      • OMGEVING - Beslissing omgevingsvergunning tot verbouwen en uitbreiden van een ééngezinswoning, regulariseren van een bijgebouw/tuinberging en bouwen van een buitenzwembad - Middelstraat 15A (OMV_2022035707).

        Goedgekeurd

        Beslissing omgevingsvergunning tot verbouwen en uitbreiden van een eengezinswoning, regulariseren van een bijgebouw/tuinberging en bouwen van een buitenzwembad - Middelstraat 15A (OMV_2022035707).

    • evenementen

      • EVENEMENTEN - aktename aanvraagformulieren evenementen.

        Ter kennis genomen

        Aktename aanvraagformulieren evenementen.

Namens College van burgemeester en schepenen,

Lode Claeys
Algemeen directeur

Patrick Lansens
Burgemeester