Terug
Gepubliceerd op 18/02/2022

Agenda  Gemeenteraad

ma 28/02/2022 - 19:00 cultuurzaal De Balluchon

De voorzitter van de gemeenteraad nodigt u vriendelijk uit op de zitting van de gemeenteraad.

Gelet op de huidige COVID-maatregelen dient iedereen verplicht een mondmasker te dragen zowel bij verplaatsingen als wanneer men zit. Het wordt toegelaten om als raadslid tijdens een tussenkomst het mondmasker af te zetten.

  • Openbaar

    • secretariaat

      • SECRETARIAAT - Goedkeuring notulen en zittingsverslag van de gemeenteraad d.d. 20.12.2021

        De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld. 

        Een lid van de gemeenteraad kan opmerkingen maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de gemeenteraad worden aangenomen, worden de notulen in die zin aangepast.

        Het zittingsverslag wordt vervangen door een audio- of audiovisuele opname van de openbare zitting van de gemeenteraad. Indien de gemeenteraad een aangelegenheid in besloten vergadering behandelt, vermelden de notulen alleen de beslissingen en wordt er geen zittingsverslag opgesteld. 

      • SECRETARIAAT - Goedkeuring notulen en zittingsverslag van de gemeenteraad d.d. 24.01.2022

        De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld. 

        Een lid van de gemeenteraad kan opmerkingen maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de gemeenteraad worden aangenomen, worden de notulen in die zin aangepast.

        Het zittingsverslag wordt vervangen door een audio- of audiovisuele opname van de openbare zitting van de gemeenteraad. Indien de gemeenteraad een aangelegenheid in besloten vergadering behandelt, vermelden de notulen alleen de beslissingen en wordt er geen zittingsverslag opgesteld. 

      • SECRETARIAAT - Kennisname vaststelling gouverneur aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025.

        De gemeenteraad neemt kennis van de vaststelling van de gouverneur met betrekking tot de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025, zoals vastgesteld op de gemeenteraad van 20.12.2021.

      • SECRETARIAAT - Kennisname ontslag vertegenwoordiger in de beheerraad van de bibliotheek namens CD&V Koekelare en voordracht nieuwe vertegenwoordiger.

        Mevrouw Nadia Van Lerberghe heeft haar ontslag ingediend als lid van de beheerraad van de bibliotheek namens CD&V. De CD&V fractie draagt Ellen Lingier voor als nieuwe vertegenwoordiger. 

        De gemeenteraad neemt kennis van de nieuwe vertegenwoordiger namens CD&V Koekelare in de beheerraad van de bibliotheek. 

    • technische dienst

      • TECHNISCHE DIENST - Hemelwater- en droogteplan - Goedkeuring.

        Er werd voor de gemeente Koekelare een hemelwater- en droogteplan opgemaakt door Fluvius. Het hemelwater- en droogteplan geeft een visie over hoe Koekelare op lange termijn zal omgaan met hemelwater. Dit plan wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.

      • TECHNISCHE DIENST - Goedkeuring samenwerkingsovereenkomst met Aquafin nv en Fluvius System Operator cvba voor het project 21.501 Collector Brugse Heirweg - Sterrestraat

        Met het oog op de uitvoering van infrastructuurwerken langs de Sterrestraat en de Brugse Heirweg (Aquafin project 21.501 Collector Brugse Heirweg - Sterrestraat), wordt een samenwerkingsovereenkomst afgesloten tussen de gemeente, Aquafin en Fluvius.

      • TECHNISCHE DIENST - Aankoop verreiker technische dienst - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze

        Gezien de oplopende onderhouds- en herstellingskosten van de verreiker van onze technische dienst, wordt overgegaan tot aankoop van een nieuwe verreiker voor de technische dienst ter vervanging van het huidige toestel.

    • mobiliteit

      • MOBILITEIT - Goedkeuring wijziging van het algemeen verkeersreglement van 25 juni 2007.

        Het algemeen verkeersreglement dient aangepast te worden voor het invoeren van tijdelijk parkeren langs de Schoolstraat. 

  • Bijgevoegde punten

    • Bijgevoegde punt CD&V fractie m.b.t. lokaal overleg kinderopvang en beleidsvisie omtrent kinderopvang.

      Een agendapunt naar aanleiding van een vraag tijdens de vorige gemeenteraad.

Namens Gemeenteraad,

Lode Claeys
Algemeen directeur

Kelly Tanghe
Raadslid-voorzitter